Hemmelighederne af prissætning, hvilket gør det til din fordel

En ofte overset del af hjem virksomhed er prissætningen af dine tjenester. Du ved, hvad du kan gøre, jo der er et marked for det, men ved du, hvor meget du kan slippe af sted med opladning, uden at sætte kunderne ud? Her er et par tips til at maksimere din fortjeneste.

Find ud af hvad dine konkurrenter opkræve.

Ring rundt om nogle af dine konkurrenter (du måske ønsker at bruge en falsk navn), og find ud af hvad de betaling for de tjenester, du tilbyder. Du kan derefter foretage en pris sammenligning tabel. Hvis du arbejder i en branche, hvor prisen er ikke en stor ting kunder kig på, kan du oplade omkring gennemsnittet af dine konkurrenters priser. Hvis prisen er en stor faktor i din branche, spille aggressivt–sætte dit bord i din reklamematerialer, og pris dig så du kan slå alle på listen (du ikke kan have kunnet gøre dette i nogle brancher er dog).

Være opmærksom på, selv om, at du ikke måske altid ønsker at være den billigste derude. Lidt mærkeligt, du måske vil finde, at du kan tage væk et konkurrerende virksomhed i nogle brancher blot ved at flytte ind i denne sektor og opkræve en højere pris end de gør for lignende produkter. En af de største hemmeligheder af prissætning er, at folk antager pris betyder kvalitet og køb i overensstemmelse hermed. Der er smykker derude, for eksempel, der er prissat til tusindvis af dollars, men kun virkelig værd et par hundrede–hvad folk betaler for, mærkeligt nok, er den status, der kommer med at købe noget med sådan en høj pris.

En Easy formel: Cost Plus tid Plus margen.

Hvis du gerne vil være mere videnskabelige om din prissætning, er her en måde at gøre det. Først, træne dine omkostninger. Det er materialer, som du bruger til dit arbejde, samt din generalomkostninger, såsom elektricitet, reklame, advokatsalærer, og så videre. Når du er færdig, skal du har regnet ud hvor meget hvert produkt, du tilbyder koster dig, før du medtager prisen for dit arbejde. Du bør overvurdere dette nummer, men ikke af for meget.

Det næste skridt er at faktor i en afgift for din tid. Dybest set, regne ud hvor mange timer det tager at levere et produkt, og derefter arbejde ud priser så du får en tilfredsstillende timepris. Det er op til dig hvilken sats indstillet for dig selv–starte på mindsteløn, og derefter arbejde ud af, hvordan hver stigning ville påvirke prisen. En god guide er, hvor meget du ville forvente at betale en medarbejder til at gøre arbejdet for dig, hvis du nogensinde udvidet til det punkt, hvor der var behov for medarbejdere.

Dette er også en god mulighed for at se om der er nogen effektivitet besparelser, du kan gøre: Hvis der er en tjeneste, der ville tage to timer fra den nødvendige tid til ét produkt, og det ville kun koste dig en time løn til at få denne service , du skal gøre det.

Endelig, når du har tilføjet omkostninger og tid, du har brug at tilføje i en margen. Dette skal typisk være ca. 30-50% af den pris, du er kommet op med indtil videre. Disse penge vil være godt for investering i udvidelse, betale skat, og dækker dig selv mod noget andet, der kommer op.

Ikke få følelsesmæssige om det.

Hvis du sælger noget, har du lagt en masse arbejde i–især noget, som du har arbejdet hårdt på at gøre – du kan føle, at markedsprisen ikke repræsenterer den værdi, du føler, det har. Dette er en forfærdelig fælde at falde i, som du er meget usandsynligt, at nogensinde være i stand til at sælge noget, hvis du har prissat det alt for meget ud af følelsesmæssige hengivenhed. Du skal acceptere god tid slags priser du gonna komme til ting, og tænke på dem som værende værd at meget.

Altid være villig til at forhandle.

Du får Gæster der ønsker at forhandle med dig over dine priser. Spille dem på deres eget spil. Gøre det ser ud som du gør dumme forhandlingsfejl således at de føler, at de får et rigtig godt tilbud. Bare sørg for at du kender minimumsprisen er du villig til at tage, før du mødes med dem, og ikke tage mindre.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *